onsdag 4. januar 2012

Svar til kritikk mot bloggerenes uvaner

Dette er mitt svar til innlegget som heter ''Bloggarfeil'' og er skrevet av Kamilla Systaddal. Teksten kan finnes på www.kammi.bligg.no/blogg.html. Hun skriver i teksten sin om hva som irriterer henne mest med noen blogger, og nevner forskjellige emner. For eksempel når folk bruker msn-smileys også videre.  

 

Ettersom jeg har lest innlegget, så ser jeg at du kommer med gode poeng og fremhever punkt som mange kan gjennkjenne like lett, selv jeg gjennkjenner det og forstår meg på saken. Mange mennesker har sin egen stil og egen måte å skrive på, ikke alle liker det, men sånn er det. Mine tanker om det er at når folk for eksempel skriver med msn-smileyer og sånne ''fjortis'' tegn så er det deres måte å uttrykke sitt humør om emnet og måten de føler at det er mest behagelig å skrive på for å få ut sine meninger og tanker. For eksempel, ville det virkelig vært like gøy å gå innpå forskjellige blogger for så å merke at alle er skrevet på samme måte, bare om ulike emner? Det tror ikke jeg, for man må jo ha tap for å ha seier og man må ha sorg for å føle glede. Folk går fort lei av ting hvis det ikke har sine forskjeller og variasjoner.

I et av avsnittene dine nevner du også at folk irriterer deg på grunn av at folk kommenterer sine egne innlegg for at det skal se ut som om de har en populær blogg med mange følgere og folk som kommenterer, men er ikke det det som er hele poenget med et kommentarfelt? Det burde heller blitt sett positivt på når bloggeren kommuniserer med leserene sine for å få ideer til å lage innlegg om ting de er interressert i å lese enn at de ikke skal skrive noe uansett. Dette er også en bra måte å forklare til leserene om tingene de blogger om, i tilfelle de lurte på noe eller missforstod. Hvis de bare kommenterer uten grunn, så er det en helt annen ting. Jeg mener at du har rett i dine argumenter, men at du heller skal sikte til folk som overdriver på disse punktene, alt i alt så var det et godt innlegg med gode punkter og argumenter.

2 kommentarer:

  1. Jeg synes du skriver bra, du kommer med mange gode poenger og skriver bra. Innledningen er bra, og det er bra du forteller hvor teksten er hentet fra. Jeg er veldig enig i det siste avsnittet!

    SvarSlett